Foto: MM

Nobena skrivnost ni, da sta strojno učenje in umetna inteligenca (UI) postala pomemben del našega vsakdana, ki obstajata v vseh oblikah in velikostih, vključno s Facebookovim algoritmom – ki prinaša rezultate oglaševalskim akcijam po vsem svetu.

Facebookovi algoritmi strojnega učenja vplivajo na vse, od optimizacije proračuna do uporabe kreativnih rešitev, kar olajša delo in je stroškovno bolj učinkovito za vsako podjetje, ki svojega idealnega potrošnika prepoznava na Facebooku, Instagramu in Messengerju.

Čeprav se novincu sistem lahko zdi nepregleden, obstajata dva ključna dejavnika, ki vplivata na to, kdaj se bodo oglasi prikazali. Prvega lahko nadzirate (ciljno občinstvo, cilji in kakovost oglasov), drugega pa upravljate izključno s Facebookovim algoritmom (avkcija).

SRCE

Oglaševalci lahko z uporabo ciljno usmerjenih demografskih podatkov učinkovito zmanjšajo število prikazov oglasov v Facebookovi družini aplikacij. V bistvu imajo možnost, da robotom s pomočjo umetne inteligence povedo, katera oseba si želi ogledati njihove oglase. Konec koncev nima smisla nuditi kuhinjskih aparatov tistim, ki vsak dan naročajo hrano! Možnosti ciljanja so skoraj neskončne – pomislite na starost, lokacijo, spol, interese, dejavnosti in celo preteklo vedenje in interakcije na spletu. Ciljno občinstvo lahko ustvarite tudi z e-poštnega seznama ali pa ustvarite podobna občinstva že poznanemu občinstvu, da bi čim prej pridobili želene rezultate.

Toda nič ni pomembnejše od kakovosti vašega oglasa. Facebook vsak oglas nagradi z lastno oceno kakovosti, ki jo določi drug model strojnega učenja. Če na primer uporabniki skrivajo vaš oglas, vaše občinstvo ne more prinesti velike vrednosti. Takšna dejanja znižajo oceno oglasa in zmanjšajo možnosti za njegovo pojavljanje v prihodnosti. Na drugi strani pa imajo oglasi, ki ustvarjajo višjo stopnjo angažiranosti, višjo oceno kakovosti in se pogosteje pojavljajo na platformi.

MOŽGANI

Če so ciljno občinstvo, cilji in ocena kakovosti oglasa njegovo srce, potem Facebook predstavlja možgane, ki ga premagajo. Srce in možgani delujejo skupaj, saj je cilj algoritma oglaševalcem zagotoviti najboljše razmerje med ceno in rezultati. Na primer, če strojno učenje predvideva, da bo posameznik preskočil oglas, ga je najverjetneje potrebno prilagodti ali zamenjati, saj pomeni, da se bo ocenjena stopnja dejanj v prihodnje znižala.

Ob besedi »dražba« marsikdo pomisli, da zmaga tisti, ki je ponudil največ. Toda v resnici smo videli, da je ponudba za plačilo največkrat le manjši dejavnik v enačbi dražbe na Facebooku. Če algoritem strojnega učenja napoveduje višjo stopnjo odzivnosti in rezultate, boste morda imeli najnižjo cenovno ponudbo, vendar je zmaga še vedno vaša.

In kot vedno se moramo prepričati, da je naše srce na pravem mestu, možgani pa stimulirani. Čeprav na ta model strojnega učenja morda nimamo vpliva, so priprave, ki jih opravimo pri načrtovanju oglaševalskih akcij, ključne. Zato kar najbolje izkoristite svoje načrtovanje in strategijo ter uporabite analitiko, da sčasoma izboljšate svoj oglas. Tako bodo modeli Facebookovega strojnega učenja delovali v vašo korist in vaše srce bo vedno v polnem teku.