Foto: MM

Na TikToku v Sloveniji uspeva predvsem trgovcem, prehranskim podjetjem in modnim znamkam, pri vrhu pa je tudi zobozdravstvena ordinacija.

V DD studios so pripravili razvrstitev 30-ih najuspešnejših slovenskih blagovnih znamk na TikToku. Razvrstili so jih po skupnem številu doseženih organskih ogledov v zadnjih 30 dneh (17. april–17. maj 2021), dodali pa še druge zanimive podatke in statistike. Pri tem s skoraj milijonom ogledov (več kot 973 tisoč) vodi spletna trgovina z opremo za mobilne naprave Gizzmo. Med prvimi petimi so še znamka sladoledov Leone (625 tisoč ogledov), McDonald’s (552 tisoč), Orthodental (512 tisoč) in Tuš Slovenija (462 tisoč). Z najbolj ogledano objavo se lahko ponašajo v McDonald’su (302 tisoč), z največ sledilci pa pri Orthodentalu (48 tisoč). Z objavami sta bila v omenjenem obdobju najaktivnejša Gizzmo in Polleo s po 17 objavami. Celotno razvrstitev najdete na povezavi.

SLOVENSKE ZNAMKE VEDNO BOLJE IZKRORIŠČAJO TIKTOK

TikTok je po besedah Petra Kokalja, vodje kreativnega oddelka v DD studios, zelo učinkovit način, da blagovne znamke dosežejo in uspešno komunicirajo z generacijo Z, ki je (z)rasla na TikToku. Nizki organski CPV (cena na ogled), CPE (cena na vključitev) in CPF  (cena na sledilca) ter dejstvo, da je TikTok najhitreje rastoče družbeno omrežje na svetu in v Sloveniji, blagovnim znamkam po sogovornikovem mnenju omogoča velik potencial za povečanje zavedanja o blagovni znamki. »TikTok tudi zgolj z organskim dosegom močno spreminja nakupne navade predvsem mladih potrošnikov. S prisotnostjo na TikToku blagovna znamka pokaže, da je v koraku s časom in da se prilagaja potrošnikom, njihovim željam in navadam,« ugotavlja Kokalj. Slovenske znamke potencial TikToka po njegovih opažanjih izkoriščajo vedno bolje, vključno s povečano hitrostjo vstopa (na Tik Tok) novih slovenskih blagovnih znamk na omrežje. Pri tem izpostavlja dva razloga, zakaj se znamkam obrestuje čim prej vstopiti na TikTok. »Prvič, trenutno TikTok še omogoča viralno organsko rast tudi za profile blagovnih znamk. Kot drugič pa bodo znamke, ki si bodo na TikToku zgradile skupnost, ki znamki zaupa, v ogromni prednosti, ko bo na TikToku tudi v Sloveniji možno oglaševati,« je prepričan.

POVPREČEN ČAS OGLEDA GLAVNI SIGNAL ALGORITMU

Kot pravi sogovornik, ne obstaja ena sama, enotna »formula za uspeh« na tej platformi. Ker je TikTok mesto za ustvarjalce, zanje klasične meje ne obstajajo. »Vsak uporabnik ima namreč možnost deliti video vsebino z visoko dodano vrednostjo in to z vsem svetom. Prav zato sta avtentičnost in izvirnost najpomembnejši vrednoti, na kateri se morajo znamke pri ustvarjanju videoposnetkov na platformi stalno naslanjati,« svetuje. Ob gledanju videoposnetkov na TikToku uporabniki po opažanjih sogovornika dolgo gledajo samo tiste vsebine, ki presenetijo ali drugače pustijo močno čustveno reakcijo, povprečen čas ogleda posamezne video vsebine pa je glavni signal algoritmu, da prav tvoj video prikazuje vedno večjemu številu gledalcev. Zanj je tako najučinkovitejša formula za dolge povprečne čase ogleda in s tem velik organski doseg na TikTok naslednja: »Vzameš nekaj že znanega na TikToku, nadgradiš koncept in mu dodaš unikatno noto blagovne znamke. Tako na koncu dobiš vsebino, ki je uporabnikom domača in jih hkrati preseneti, zato jo bodo pogledali enkrat v celoti, morda jo bodo pogledali celo večkrat.« Kokalj poudarja še, da je zato treba slog ustvarjanja za blagovne znamke prilagoditi ravni uporabnikov že znanih vsebin na TikToku. »Predpogoj za uspeh je torej dnevno spremljanje TikTokovih vsebin, redno ustvarjanje in objavljanje ter sprotno in agilno učenje iz doseženih rezultatov tako dobrih kot tudi slabih objav,« sklene.