Čeprav so uporabniki družbenih omrežij razpršeni po vsem svetu, je večina platform v lasti peščice.

Po pisanju portala Visual Capitalist družbena omrežja trenutno uporablja 4,5 milijarde oziroma 57 odstotkov svetovnega prebivalstva. Uporabniki prihajajo z vseh celin in kulturnih ozadij, kar pa sodeč po ugotovitvah portala ne velja za lastnike platform. Na primer, Meta Marka Zuckerberga ima v lasti štiri od petih največjih platform (Facebook, Messenger, WhatsApp in Instagram). Pri tem je na primer zanimivo, da največja baza uporabnikov Facebooka, kar 350 milijonov, prihaja iz Indije. V ZDA uporablja Facebook »le« 193,9 milijona ljudi. Tudi YouTube, »vsiljivec« med prvo peterico najbolj uporabljanih, ima ameriškega lastnika – družbo Alpha. Med prvimi desetimi so še štiri kitajske platforme, od tega dve v lasti Tencenta (šestouvrščeni WeChat in desetouvrščeni Qzone), medtem ko je osmouvrščeni TikTok v lasti družbe Bytedance. Na devetem mestu je klepetalna aplikacija Telegram, ki ima lastnike iz Združenih arabskih emiratov.

MILIJARDNI KLUB

Če v kontekstu mesečnih uporabnikov platform primerjamo doseg njihovih matičnih podjetij oziroma holdingov, ima s štirimi platformami največji doseg Meta (7,5 milijarde), sledi Tencent z dvema platformama in 2,4 milijardama uporabnikov, tretji je Alphabet z eno platformo in 2,3 milijarde uporabnikov. Četrta in peta sta Bytedance (1,6 milijarde) in Kuaishou z milijardo uporabnikov.

SO GLOBALNI IGRALCI RES GLOBALNI?

Na portalu opozarjajo še, da čeprav je govora o »globalnih omrežjih«, tudi spletno okolje ne more vedno ubežati mejam fizičnega sveta. Facebook je na primer od leta 2009 blokiran na Kitajskem, v Siriji in Iranu. Podobne ideje je imel v povezavi s TikTokom lani nekdanji ameriški predsednik Donald Trump. »Navkljub prepovedim in preprekam je jasno, da so družbena omrežja postala del življenj in zaslonov uporabnikov po vsem svetu. S tem, ko na globalni ravni raste uporaba interneta, raste tudi število uporabnikov družbenih omrežij,« so zapisali na portalu.