Foto:Pixabay / Objavljeno:torek, 15. Februar, 2022

Slovensko-hrvaško podjetje OneLife Rally in digitalna agencija Ankora iz BiH sta predstavila aplikacijo TipKing, ki omogoča brezgotovinsko in brezstično plačevanje napitnin.

Kot pravijo ustvarjalci aplikacije, je TipKing odziv na trend brezgotovinske družbe in na kadrovsko sušo v storitvenih dejavnostih, zlasti v gostinstvu in turizmu, ki pesti območje Balkana. Ugotavljajo, da je gotovina sicer še vedno najbolj priljubljen način za plačevanje osebnih plačil malih vrednosti, vendar se njena uporaba postopoma zmanjšuje. Po podatkih raziskave SPACE štirje od desetih potrošnikov od začetka pandemije manj pogosto uporabljajo gotovino, poleg tega pa ima več kot 90 odstotkov Evropejcev vsaj eno plačilno kartico.

Kadar smo na poti in brez lokalne valute, je plačevanje s kartico preprosto, težava pa se pojavi, ko bi želeli komu nameniti napitnino. »Napitnine so najbolj dobrodošle pri poklicih, kjer plače niso visoke in tako pomenijo tvorni del zaslužka. Hkrati so to poklici, kjer vlada t. i. kadrovska suša, opazen pa je tudi odliv kadra v druge panoge. Govora je seveda o storitvenih dejavnostih, zlasti gostinstvu in turizmu. Napitnine so in bodo ostale del našega vsakdana. So namreč oprijemljiv in viden simbol tega, da cenimo storitve, so del kulture in znak spoštovanja. TipKing je rešitev, ki nagovarja prav to,« poudarjajo snovalci TipKinga.

KRALJ VEDNO PUSTI NAPITNINO

V ozadju nove tehnološke rešitve sta Nik Papič iz Sežane in Nermin Hadžić iz Sarajeva, aplikacijo pa so razvijali dobre tri mesece. »V naslednji fazi bomo aplikacijo in možnosti njene uporabe še nadgradili, zlasti v B2B-segmentu. Poleg enostavne uporabe namreč verjamemo, da lahko TipKing pozitivno vpliva na znamčenje delodajalcev in dvig ugleda poklicev. Kot že omenjeno, je na Balkanu trenutno prava kadrovska suša na tem področju. Na eni strani govorimo o turizmu kot vodilni gospodarski dejavnosti, po drugi pa je vsako leto manj vpisanih študentov in posledično diplomantov. Popis stanja v slovenskem gostinstvu razkriva kar malo zaskrbljujoče številke – gostinci bi potrebovali okoli 5000 dodatnih delavcev. Na Hrvaškem, recimo, so se na smer gostinstva  letos vpisali trije dijaki na Krku, dva v Crikvenici, na Lošinju pa samo eden,« navaja Nik Papič, direktor TipKinga.

Dodaja, da je aplikacijo pospremil val pozitivnih odzivov in odobravanja: »Ideja je v bistvu resnično enostavna, je pa res, da je nihče še ni realiziral. Predvsem sem vesel, ko slišim uporabnike, da imajo končno možnost zasluženega dodatnega zaslužka ali pa, po drugi strani, da je končno konec zadrege, če nimamo gotovine. Saj veste: »King always leaves a tip« oz. kralj vedno pusti napitnino.«

TipKing je hkrati tudi poziv delodajalcem, zlasti lastnikom lokalov in restavracij, da digitalne napitnine postanejo tudi del njihovega znamčenja. »V obratih, kjer bodo gosti lahko dajali napitnine s pomočjo nove aplikacije, jim bodo s tem sporočali, da se zavedajo pomena storitev in da cenijo svoje osebje,« so prepričani snovalci aplikacije.

Ekipa TipKing