Foto: MM

V slovenskem start-upu Viberate so pravočasno zaznali večjo potrebo po podatkih glasbene industrije in v času koncertnega »mrka« izpopolnili lastno orodje.

V BAZI VEČ KOT POL MILIJONA GLASBENIKOV

Viberate je pred letom predstavil razvil orodje, ki spremlja priljubljenost glasbenikov in je uporabno tudi v času koncertnega »mrka«. Baza podatkov trenutno premore več kot pol milijona glasbenikov, 150 tisoč prireditvenih prostorov, 50 tisoč založb in 5 tisoč festivalov. Bolj kot na rast baze so se po besedah Vasje Vebra, soustanovitelja in operativnega direktorja v Viberatu, osredotočili na nadaljnji razvoj analitike. »Trenutno imamo najbolj celostno storitev na svetu in z nami se lahko približno primerjata le dve podobni storitvi,« pojasnjuje. Ker analitika temelji tako na analizi družbenih omrežij kot platform za pretakanje glasbe, nas je pri tem zanimalo, katera platforma je bolj relevantna od drugih. »Globalni trendi se spreminjajo vsakih nekaj let. Pred desetimi leti je veljalo, da so glasbeniki na MySpaceu, pa so se potem preselili na Facebook, od tam na Instagram, danes pa najhitreje raste TikTok, ki ga tudi pri Viberatu merimo že za več kot 80 tisoč glasbenikov.«

Orodje uporabljajo založbeni velikani Universal, Sony Music in Warner Music Group, med glasbeniki pa med drugim tudi David Guetta in Rammstein. Pa imajo zvezdniki kakšen poseben privilegij? »Te imajo vsi glasbeniki, ki imajo profil na Viberatu. Takšni imajo 50-odstotni popust na naše storitve, ne glede na to, kako veliki so, in enako velja za Davida Guetto,« pojasnjuje Veber. Viberate sodeluje tudi z izobraževalnimi institucijami, kjer se kalijo bodoči glasbeni poslovneži, kot so New York University, Hofstra University, University of Miami in Berklee. Tam profesorji in študentje uporabljajo platformo Viberate v okviru rednih programov glasbenega menedžmenta.

FESTIVALI (ŠE) DALEČ OD PREDKORONSKIH ČASOV, A Z VEČJO ŽELJO PO PODATKIH

Festivali lahko po drugi strani preko Viberatove analitike preverjajo, kateri glasbeni izvajalec je priljubljen v regiji in se tako preko tega lažje odločijo, s kom sodelovati. »Največji ameriški organizator elektronskih dogodkov, ki med drugim dela tudi EDC Las Vegas s 400 tisoč obiskovalci, za vseh svojih 15 festivalskih edicij uporablja Viberate kot glavno orodje za izbor izvajalcev, kar je za nas neizmerna čast,« je zadovoljen Veber. Med večje stranke spadajo še Glastonbury, Roskilde in Exit. Vsi ti veljajo za stebre globalne glasbene industrije in dejstvo, da so v nas prepoznali zanesljivega partnerja, govori v prid temu, da resnično spreminjamo glasbeno industrijo na bolje,« je prepričan.

Za razliko od lani je letos poleti organizatorjem  Sloveniji in po Evropi le uspelo izvesti nekaj festivalov. Pri tem v Viberatu ne zaznavajo določenih trendov. »Ne, nič kaj takšnega ni bilo, kar bi predstavljalo razlog za optimizem. Večji festivali v regiji, kot je recimo Ultra Europe, so znova odpadli in resnično upamo, da bo poletje 2022 spet običajno. Nekaj festivalov se je sicer izvedlo in ljudje so jih z veseljem obiskali, smo pa daleč od predkoronskih časov.«

Najbolj zanimiva opazka glede industrije glasbenih dogodkov pri primerjavi stanja pred in med pandemijo je želja po podatkih. »Ko smo se leta 2016 resno lotili projekta, so se nam v glasbeni industriji smejali ali pa nas čudno gledali. Nihče ni hotel v tako razburljivo industrijo, kot je glasba, vpeljevati navidez tako dolgočasne stvari, kot je statistika. Med pandemijo pa so očitno vsi spoznali, kako koristno je, če imaš dostop do podatkov, ki ti omogočajo pogled s ptičje perspektive na tako veliko panogo, kot je glasba.« Prej se je to po opažanjih sogovornika delalo malo »na roke« in po občutku, to pa ponavadi vodi v napačne odločitve. »Še pred dvema letoma nam večina ni odgovarjala na e-sporočila, prav danes pa smo sklenili partnerstvo z nemško GEMA, ki je njihova različica našega Sazasa, le da nekajkrat večja. Naše storitve bodo pod ugodnejšimi pogoji ponudili svojim 80 tisoč članom, sodelovali pa bomo tudi pri obdelavi njihovih podatkovnih virov, kar je za nas kar pomembna prelomnica.«

PROJEKT Z NFT-JI ZA ZDAJ STOJI

Viberate je aprila, sredi vročice z NFT-ji, napovedal, da bo tokeniziral glasbene nastope. Pri pilotskem projektu je sodeloval DJ Umek, projekt pa so uspešno zaključili. Umekov nastop so prodali za 300 odstotkov izklicne cene, vendar se kupec še ni javil z zahtevo po njegovem nastopu. »Stvar smo želeli po uspešnem testu ponuditi vsem našim uporabnikom, ampak sta se vmes zgodila še dva epidemična vala, tako da je temu primerno zbledelo tudi zanimanje predvsem organizatorjev dogodkov, ki si niso želeli privoščiti tveganja, da kupijo nastop nekega izvajalca, preden se prepričajo, da bodo nastop dejansko lahko tudi izvedli.«