Diggit 10 Konferenca o prihodnosti

PROGRAM 2025: Oder DIGGIT

Evropa v vesoljski tekmi: Inovacije, marketing in pot na druge planete – Evropska vesoljska agencija (ESA) ni le opazovalec, temveč ključni igralec v globalni vesoljski tekmi. Evropa ima vse možnosti, da pomembno prispeva k človeški poti na druge planete, hkrati pa ponuja edinstvene priložnosti za navdihujoče marketinške kampanje. Vesolje in marketing imata skupno točko – velike sanje in inovacije. ESA s svojimi tehnologijami in zgodbami dokazuje, kako lahko vesolje postane močno orodje za utrjevanje podobe blagovnih znamk.

Na predavanju bo Kai Noeske razkril fascinantna dejstva o ESA, ki jih večina ne pozna, ter predstavil, kako si agencija zamišlja prihodnost evropske vesoljske industrije. Spoznali boste, kako ESA uporablja umetno inteligenco za optimizacijo vesoljskih misij in kakšna je vloga evropskih UI podjetij v teh prizadevanjih. Prav tako boste izvedeli, kakšne priložnosti ESA ponuja raziskovalcem in podjetnikom, ki želijo uporabiti vesoljske tematike za utrjevanje lastnih blagovnih znamk. Skozi navdihujoče primere dobrih praks boste dobili vpogled, kako lahko vaša blagovna znamka s pomočjo vesoljskih tem predstavlja prihodnost, napredek in tehnologijo — z dolgoročno vizijo, ki odpira vrata novih možnosti. Ali veste, kaj imajo skupnega ESA, digitalni marketing in komunikacija? Boste zagrabili idejo vesolja kot vašo ultimativno priložnost za ustvarjanje nepozabnih zgodb?

Tradicionalni mediji so v zadnjih desetletjih preživeli marsikaj – od digitalne revolucije do vzpona družbenih omrežij. A umetna inteligenca je drugačna zver in ni zgolj še ena tehnološka sprememba. Ne spreminja le načina, kako informacije krožijo, ampak tudi proces nastajanja novic. Za mnoge utegne biti to zadnji žebelj v krsto. Novinarji in tekstopisci ne bodo zgolj le avtorji, ki ustvarijo nekaj člankov tedensko – postajajo kuratorji, tehnološki analitiki in strateški operaterji. Uredništva prihodnosti bodo vitkejša, hitrejša, pametnejša – in (čeprav se marsikdo tega boji) z manj ljudmi.
Algoritmi že odločajo, kaj beremo; UI že piše vsebine; prišel je čas, da se odločimo: »Bomo inovirali, kopirali ali zgolj regulirali?«

Žal Slovenci pogosto čakamo. Upamo, da bo trava nekega dne bolj zelena, čeprav vemo, da ne bo. Medtem ko druge države vlagajo v podatkovne centre in izkoriščajo UI za optimizacijo procesov, mi še vedno debatiramo, ali so »prompti« prevara in kako olajšati prehod papirja na digital. Potem pa se čudimo, zakaj smo vedno zadnji. Daniel Fazlić, direktor digitalnega razvoja v medijski družbi Bloomberg Adria in pionir na področju združevanja »digitalne pameti« s poznavanjem medijske analitike, trdi: »Iz izkušenj vam povem – če čakaš predolgo, bo steza prekratka, pristanek pa zelo trd.«

Blagovne znamke, ki svojo identiteto gradijo na avtentičnem poslanstvu, se zaradi vzpona novih tehnologij soočajo z novimi priložnostmi in izzivi. Čeprav nekateri napovedujejo »post-purpose« obdobje, uspehi podjetij, kot sta Tony’s Chocolonely in Who Gives A Crap, dokazujejo, da potrošniki še vedno cenijo iskreno zavezanost družbenim in okoljskim vrednotam. Hkrati pa UI prinaša temeljite spremembe v vsebinskem marketingu in odnosih z javnostmi.

Meta, Google in druge platofrme razkrivajo, da zanimive pripovedne oblike, sodelovanje z vplivneži in personalizirana vsebina ključno vplivajo na uspeh oglaševalskih kampanj. Kako združiti kakovost izdelkov, cenovno konkurenčnost in pristno družbeno odgovornost v času, ko se digitalni ekosistem drastično spreminja iz dneva v dan? Kako ostati relevanten in izkoristiti potencial naprednih tehnologij brez izgube človeške pristnosti? Pridružite se predavanju in odkrijte najboljše digitalne strategije za leto 2026.

Pokrovitelj:

Katere platforme najpogosteje uporabljate za oglaševanje? Metine, kajne? Instagram, Facebook, WhatsApp in Threads so nadvse priljubljene aplikacije ne le med uporabniki, temveč predstavljajo tudi izjemno priložnost za oglaševalce. Szymon Pruszyński bo na prvem nastopu v Sloveniji razkril, kako UI že spreminja svet oglaševanja in kako se lahko bolje pripravite na prihodnost. Ali že veste, kateri so najnovejši trendi na Instagramu, katere prakse in orodja še vedno »žarijo« na Facebooku in kako izkoristiti umetno inteligenco za oglaševanje na WhatsAppu? Izboljšajte uspešnost svojih kampanj in se naučite učinkoviteje graditi ugled blagovne znamke. Ključne posodobitve in rešitve so že dostopne oglaševalcem v Evropi – izkoristite jih v svoj prid.

Digitalni marketing je hitrejši, pametnejši in bolj nepredvidljiv kot kdajkoli prej. Kaj v resnici prinaša rezultate in kaj je le »hype«? Slovenski strokovnjaki digitalnih agencij bodo na »mizi za štiri« razkrili svoje poglede o tem, kako UI spreminja igro, ali je TikTok res zlata jama za blagovne znamke in ali slovenski vplivneži lahko prinesejo merljiv ROI. Pogovarjali se bodo o tem, kako UI vpliva na avtomatizacijo in personalizacijo v marketingu ter kje so meje uporabe orodij, kot sta ChatGPT in Midjourney. Analizirali bodo, kako znamke izkoriščajo TikTok in kaj se lahko slovenski trg nauči iz uspešnih primerov. Razprava bo segla tudi na področje vplivnežev in uporabniško ustvarjene vsebine, pri čemer bodo gostje osvetlili, kako izbrati prave ustvarjalce vsebin in kako meriti njihov dejanski vpliv na poslovne rezultate. Okrogla miza bo brez olepševanja razkrila, kaj v digitalnem marketingu resnično deluje in kaj je le prazna obljuba.

Tadej Glavan, soustanovitelj in direktor marketinške agencije Kokos Agency. Milena Jakovljević, glavna kreativna direktorica pri DROM agency, Monika Zajc, direktorica digitalne marketinške agencije Renderspace, in Branka Bizjak, direktorica vsebinskega marketinga pri Futuri DDB (moderatorka).

Na okrogli mizi bodo štirje sogovorniki raziskali enega najhitreje rastočih načinov dela – digitalno nomadstvo. Kaj vse omogoča delo od koderkoli? Kako se posameznik lahko poda na to pot in katera orodja so nujna za uspešno delo? Gostje bodo delili svoje osebne izkušnje in praktične nasvete o organizaciji potovanj, iskanju dela in upravljanju izzivov, kot je prijava dohodkov. Pogledali bomo, katere države ponujajo najboljšo infrastrukturo za digitalne nomade in kje se na tem področju nahaja Slovenija. Zanimalo nas bo tudi, zakaj Hrvaška privablja vedno več tujih digitalnih nomadov, medtem ko slovenska podjetja večinoma ne podpirajo dela na daljavo? Skozi pogovor bomo poskusili napovedati tudi prihodnost dela – ali bo digitalno nomadstvo postalo nov standard ali zgolj nišni način dela za izbrane posameznike?

Na okrogli mizi bodo sodelovali: Boris Mark Andrijanič, prvi minister za digitalno preobrazbo Republike Slovenije, nekdanji zaposleni pri Uberju, član upravnega odbora Evropskega inštituta za inovacije in tehnologijo (EIT) in podpredsednik Kumo.AI; Maja Novak, ustanoviteljica svetovalnega portala Mayita, Matic Mohar, arhitekt in ustanovitelj arhitekturnega biroja AAb AtelierAbroad, ter moderatorka Manca Šalehar, regionalna vodja medijskega zakupa pri podjetju Wolt.

Bogata zgodovina vsebinskega marketinga sega v začetek 20. stoletja, ko so blagovne znamke začele graditi dolgoročne odnose s potrošniki prek uporabnih vsebin; danes pa postaja jasno, da je znanje s področja content marketinga neposredno povezano z učinkovitim content promptingom (UI pozivi). Ali veste, komu pišete, zakaj pišete, ali poznate cilj vsebine, primernost tona, sloga in formata so primerni ter kako preveriti in meriti učinek? UI ni čarobna palica; brez jasnih navodil nima pravega učinka. Na predavanju se naučite izkoristiti UI kot zanesljivega vsebinskega asistenta, idejnega partnerja, lektorja, skrbnika tona in stila pisanja ali fotografa. Le 3 odstotki podjetij uporablja UI na način, ki dejansko prinaša merljivo dodano vrednost; ne bodite eni izmed njih.

Predavatelj Primož Inkret, partner in direktor agencije PM, ima večdesetletne izkušnje na področjih content marketinga, urednikovanja, digitala, snovanja strategij komuniciranja in nastopanja na mednarodnih konferencah. Sodi med pionirje razvoja content promptinga v regiji, kjer ga ne zanima le vprašanje »kaj lahko UI napiše«, temveč predvsem »kako lahko UI učinkovito prispeva k poslovnim ciljem«.

Kaj vemo o kitajski tehnologiji? Katere novosti in trende prinašajo v svet Kitajci, ki že dolgo časa ne »le kopirajo«, ampak izumljajo in v mnogih pogledih prehitevanjo zahodni svet? Podjetnik mag. Marko Femc bo razložil, zakaj bo Kitajska morda prva država, ki bo uresničila vizijo mest brez voznikov. Njihova avtomobilska industrija, kitajski proizvajalci (na primer Dongfeng) pa spreminjajo pravila igre. Ali boste v njej znali sodelovati? Kakšne so priložnosti za slovenska pojetja? Si želite njihovih investicij? Zakaj sploh verjeti Kitajcem?
Na predavanju boste dobili učinkovit itinerary za prihodnost, obarvano v kitajske barve.

Sodobna tehnologija in umetna inteligenca sta spremenili način, kako delamo, komuniciramo in sprejemamo odločitve. Algoritmi prevzemajo rutinske naloge, avtomatizacija prinaša večjo učinkovitost, pri tem se poraja ključno vprašanje: »Kje je človek?«

Gregor Kosi, eden izmed najbolj priljubljenih govorcev v Sloveniji ter priznan strokovnjak za vodenje, motivacijo in organizacijski razvoj, bo na letošnjem DIGGIT-u izzval tradicionalne poglede na vodenje, delo in odnose. To ne bo zgolj še eno predavanje o tem, kako novodobna orodja v enačbi uspešnosti vplivajo na pomen človečnosti. Gre za edinstven vpogled v prihodnost sodelovanja, kjer tehnologija ne izpodriva človeka, temveč mu omogoča, da se (končno) osredotoči na tisto, kar ga dela edinstvenega; to so ustvarjalnost, empatija in povezovanje.

Že veste, kako voditi ali slediti v svetu, kjer se digitalno in človeško prepletata v eno?

Dobrodošli v svet najbolj luksuznih ur na svetu

Biti v dnevnem stiku z najbolj prestižnimi urami na svetu in imeti eno izmed najbolj zanimivih kolekcij ur v Sloveniji, ni mačji kašelj. Kako je uspelo Marku Končini zgraditi eno najprepoznavnejših digitalnih znamk na področju luksuznih ur? Govorec bo skozi osebne izkušnje pojasnil, kako se luksuzne blagovne znamke lotevajo digitalnega marketinga, kako pomembna je transparentnost in kakšen vpliv imajo ustvarjalci vsebin na prodajo luksuza. Kot strokovnjak za digitalno strategijo bo razpravljal o prihodnosti digitalnega marketinga v segmentu luksuza ter predstavil ključne trende, ki bodo oblikovali industrijo v prihodnjih letih. Obiskovalci bodo izvedeli, kako meriti uspeh digitalnih kampanj onkraj KPI-jev in kako se luksuzne znamke prilagajajo novim medijskim platformam, kot so YouTube, Instagram in podkasti.

Krajša pozornost, večopravilnost (multitasking), potreba po nenehni stimulaciji in vse manjša sposobnost za globoko razmišljanje postajajo realnost, ki vpliva na posameznike, organizacije in družbo kot celoto. Predavanje bo posvečeno eni ključnih tem sodobnega časa – vprašanju, kako se naši možgani in kognitivni procesi spopadajo z nenehnim pritokom informacij, ki nam jih narekuje digitalni svet. Raziskali bomo, kako informacijska preobremenitev vpliva na posameznikov spomin, odločanje, čustvovanje in osredotočenost; obenem pa se bomo dotaknili tudi širših družbenih posledic. Gre za spremembe, ki ne vplivajo zgolj na posameznikovo kognitivno učinkovitost, temveč tudi na njegovo duševno počutje, dolgoročno učenje in kakovost odločanja. Govorec bo v predavanju ponudil tudi praktične smernice za učinkovitejše spopadanje z informacijsko.

Dr. Gregor Repovš je redni profesor psihologije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, kjer predava kognitivno psihologijo in kognitivno nevroznanost. Je ustanovitelj Laboratorija za kognitivno nevroznanost, v katerem z uporabo metod, kot je funkcijska magnetna resonanca, raziskuje delovanje možganov, vedenje in uravnavanje čustev. Njegovo znanstveno delo se razteza tudi na področje nevroekonomije. Je soustanovitelj in nekdanji predsednik Slovenskega društva za nevroznanost – Sinapse, ter aktiven promotor znanosti in javnega razumevanja delovanja možganov.

PROGRAM 2025: Oder sammozavestno.si

V dobi UI ni več ločenih faz – analiza, strategija in komunikacija se zlivajo v en sam proces odločanja in delovanja. Obiskovalci bodo z mentorjem raziskali, kako povezati podatkovno analitiko, poslovno strategijo in komuniciranje v učinkovit in avtomatiziran tok, ki omogoča hitrejše odločanje, boljše zgodbe in večjo monetizacijo. Daniel Fazlić je napovedal: »Udeleženci bodo izvedeli, kako prepoznati in izkoristiti priložnosti v podatkih, kako UI pomaga pri pripovedovanju podatkovno podprtih zgodb, kako iz podatkov ustvariti poslovno vrednost in vpliv, ter kako vse skupaj avtomatizirati – od prve analize do končne objave in prodaje.« Ko razumemo podatke, razumemo posel. Ko obvladamo proces, vemo, kako pripovedovati zgodbe, ki prepričajo trg, medije in investitorje.

»Ideja se lahko začne z UI, lahko se razvija z UI, a nikakor se ne sme z njo končati,« trdi eden enega najbolj pronicljivih digitalnih dizajnerjev danes, Gregor Pogačnik, partner in digitalni dizajner pri studiu Reformatic. V dobi, ko hitre in generične rešitve postajajo standard bi morali oblikovalci kljubovati povprečju ter ustvarjati prebojna dela, ki oblikujejo prihodnost dizajna, UI in blagovnih znamk.
Ker na dizajnerskih konferencah še vedno redko slišimo razprave o umetni inteligenci, so te prevzele osrednje mesto na marketinških dogodkih. Zakaj? Ker vrhunski dizajn ni le estetski dodatek, ampak ključno gonilo poslovne uspešnosti.

Predavatelj bo skozi konkretne primere prikazal, kako UI v resnici deluje pri generiranju vsebin in zakaj od nje ne moremo pričakovati nič več kot povprečne rešitve – razen če jo znamo uporabiti kreativno. Kako lahko oblikovalci s pravilnim pristopom presežejo omejitve UI in jo namesto končne rešitve uporabijo kot orodje za pospešeno inovacijo?

 

Ko govorimo o spletni dostopnosti, velikokrat slišimo: “To bo izničilo vso privlačnost.” A izkušnje kažejo ravno nasprotno – premišljena dostopnost izboljša uporabniško izkušnjo vsem, ne le tistim s telesnimi ali kognitivnimi ovirami. Logična struktura, boljši kontrasti, intuitivna navigacija – tudi to so temelji dobre uporabniške izkušnje, višjega konverzijskega potenciala in večje uporabniške lojalnosti.

Aleš Horvat, direktor digitalne agencije Emporij, in Tilen Škraba, direktor Zavoda za digitalno dostopnost A11Y.si., bosta na delavnici pokazala, kako se dostopnost iz birokratske kljukice spremeni v strateško prednost. Kaj urediti v zadnjem hipu pred uveljavitvijo nove zakonodaje? Kako z minimalnimi posegi doseči maksimalen učinek? In zakaj je zdaj pravi čas, da UX postane bolj vključujoč, modularen in tehnološko odporen?

Dotaknila se bosta tudi vloge umetne inteligence pri testiranju in optimizaciji dostopnosti – ne kot čarobne rešitve, temveč kot orodja, ki lahko strokovnjake opolnomoči, ne nadomesti.

Kako začeti z delom na daljavo v tuji državi? Kje iskati priložnosti in kako se pripraviti na delo iz tujine? Delavnica bo ponudila praktične nasvete in vpoglede v organizacijo dela, izbiro destinacij, zavarovanja in niz vsakdanjih trikov nomadskega življenja. Namen delavnice z Majo Novak je podati jasen pregled, kako samozavestno stopiti na pot digitalnega nomada.