Matevž Klanjšek

soustanovitelj in glavni produktni direktor, Celtra

Matevž Klanjšek je soustanovitelj in glavni produktni direktor pri Celtri. Odgovoren je za celotno produktno strategijo Celtre, načrtovanje in razvoj, poleg tega pa skrbi tudi za inovacije produktov. Celtrina večkrat nagrajena kreativna platforma omogoča oglaševanje blagovnih znamk, kot so Nike, Adidas, Spotify, Unilever in Vice.
Pred Celtro je bil kreativni direktor v digitalni agenciji Renderspace. Diplomiral je iz oblikovanja komunikacij na umetniški šoli Central Saint Martins v Londonu in občasno deluje kot digitalni umetnik.


Bond, James Bond? Ne! Martin, Aston Martin!

James Bond je z Aston Martinom metaforično oral ledino prikritega oglaševanja v tradicionalnih medijih. Z vplivneži so novi mediji tovrstno oglaševanje normalizirali, a kljub nenehnemu preizkušanju meja medijske higiene vsaj performativno ostajali zvesti pravilu delitve »države in cerkve«.
S prihodom nove generacije pa je medijska industrija s postcovidnim kopernikanskim obratom in neprecedenčno komercialno iskrenostjo čez noč spremenila pravila igre in v središče mainstreamovskega medijskega »sončnega sistema« postavila monetizacijo. Vprasanje danes ni več, kako monetizirati obstoječo vsebino, temveč kakšno vsebino potrebujemo za zamišljeni tip monetizacije.
Če je bilo nekoč oglaševanje ena od monetizacijskih strategij uredniške vsebine, je danes uredniška vsebina eden od »filerjev« oglaševanja. Če je nekoč James Bond vozil Aston Martina, danes Aston Martin naokrog vozi Jamesa Bonda.
V tem prispevku se bomo skozi (pop)kulturne fenomene, od spletnih iskalnih algoritmov do korejskih TV-dram, spraševali, kdo so v tej igri zmagovalci in kdo žrtve, kako danes ustvarjati avtentično kakovostno vsebino in kaj vse to pomeni za prihodnost oglaševanja.